tisdag 3 november 2009

Möten med människor förgyller vår vardag.

Idag träffade jag och Michael Sjödin medlemmar på Lastbilsbolaget i Sundsvall. Det var högt i tak och bra samtal. Jag blev så glad att medlemmarna sa vad man tyckte och tänkte. Det var många yngre medlemmar som gjorde sin röst hörd. Nu är det viktigt att vi tar tillvara på alla goda förslag och ideér som kommer fram vid samtal på arbetsplatserna och ute på golvet, det är det som utgör en viktig del i vårt arbete. Vad tycker medlemmarna!

En sak som slog mig idag, var det hederliga "folkrörelsearbetet", som jag har genomfört idag. Jag gjorde ett utskick till alla fackliga politiska ombud. Inbjudan till medlemsträff i Bräcke den 24 november. Så skönt det var att få sitta ner, klistra igen kuvären och vips iväg med posten! Jag garderar mig denna gång, använder postens gång, internet och facebook för att nå ut med inbjudan till nästa träff i Bräcke.
Trevlig kväll och kom ihåg att vi alla är viktiga i detta kommande arbete!
Anna Olofsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar