torsdag 8 juli 2010

Det fackliga politiska arbetet fortsätter

När vi började med detta arbete i höstas 2009 hade jag ett starkt stöd från avdelningen att bygga upp en organisation för det fackliga politiska arbetet. Jag har haft och känner fortfarande det starka stödet och tilliten att utforma en metod och bygga upp en organisation som får ut budskapet regeringsskifte 2010.

Jag fick göra en resa som jag önskar alla får göra någon gång i livet. Vara ute i det verkliga livet och träffa människor i deras vardag och i sin yrkesroll.

Jag är så övertygad efter snart sju månader att vårat arbete som vi har lagt ner i Mellersta Norrland är och förblir oerhört viktigt. Jag märker en stor skillnad bara från i höstas tills idag. Hur positiva alla fackliga politiska ombuden är.
Vi hade 57 företag av 60 möjliga med i projektet dec 2009, nu idag har vi 58 företag, 58 fackliga politiska ombud, ett företag tog kontakt med mig och sa - Nu vill vi också ansluta oss till erat arbete.

Varför vi har 60 företag med, är för att vi drog gränsen vid att de företag som har fler än 15 medlemmar skulle vara med i denna satsning, att bygga upp ett starkt nätverk inför valet.

Så jag kan summera det på följande sätt-
Av 58 företag så har jag nu bokat upp mig på 49 företag, alla kommer att få en dragning av verktygslådan, men vi har inte stannat där, nej fler företag ska få besök av oss och få lyssna på verktygslådan och vikten av fackligt politiskt arbete.

Känner mig nöjd och tacksam.
Anna Olofsson
Projektledare fackliga politiska frågor
IF Metall Mellersta Norrland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar